.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز بكار پليس فتا در استان گيلان

معاون اجتماعي پليس گيلان آغاز بكار پليس فتا ( فضاي توليد و تبادل اطلاعات ) در استان گيلان خبر داد. 
سرهنگ پاسدار مجيد مرآت معاون اجتماعي پليس استان گيلان با اشاره به آغاز بكار پليس فتا در زمينه جرائم سايبري در گيلان گفت: هر ابزار و امكاناتي كه در زمينه نگهداري و انتقال مطالب و مستندات از سرعت و قابليت بالاتري برخوردار باشد, احتمالاً همان اندازه از ضريب ناامني برخوردار است.
مرآت با اشاره به اينكه فضاي مجازي و سايبري در كشور ما فضاي توليد و تبادل اطلاعات (فتا) ناميده شده گفت: اين فضاي مجازي با وجود فرصت هايي كه ايجاد مي كند, در بر گيرنده تهديدات و چالش هايي چون تسهيل در ارتكاب جرائم نيز هست.
سرهنگ مرآت افزود: بعضي متأسفانه با ورود تجهيزات مدرن و روز غرق در آن شده و تمامي مطالب و مستندات خود را در آن جاي داده و متعاقب پس از زماني متوجه مي شوند كه حاصل زحمات چندين ساله يا حيثيت خانوادگي شان بر باد رفته است.
سرهنگ پاسدار مجيد مرآت معاون اجتماعي استان گيلان با اشاره به آغاز به كار پليس ‹‹فتا›› در زمينه جرائم سايبري در گيلان گفت: هر ابزار و امكاناتي كه در زمينه نگهداري و انتقال مطالب و مستندات از سرعت و قابليت بالاتري برخوردار باشد, احتمالاً همان اندازه از ضريب ناامني برخوردار است.
معاون اجتماعي پليس استان گيلان با اشاره به اين كه مجرمان دنبال فرصت هاي خود بوده افزود: به تناسب گسترش فضاي توليد و تبادل اطلاعات بايد ضريب امنيت خود را ارتقاء دهيم و جلو سوء استفاده و اعمال مجرمانه را بگيريم.
سرهنگ مرآت ذكاوت و هوشمندي را براي كاربران رايانه در استفاده از ابزارهاي نوين ارتباطي ضروري دانست و گفت: يك كاربر رايانه اي هوشمند به هيچ وجه تصاوير مدارك, اسناد و ديگر تصاويري را كه برايش حائز اهميت بوده در رايانه اش نگهداري ننموده و يا در معرض و دسترس ديگران قرار نمي دهد.
معاون اجتماعي پليس استان گيلان برخورد با جرايم در فضاي مجازي را بر عهده پليس فتا دانست و خاطرنشان ساخت: اين پليس بنا بر وظايف ذاتي خود با شخص يا اشخاص كه از طريق تجهزات رايانه اي و ارتباطي جديد اطلاعات و مستندات افراد غير را بدون كسب اجازه ربوده و يا عاملي براي سوء استفاده باشد برابر ضوابط برخورد خواهدنمود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس ، سرهنگ مرآت در پايان, از مردم استان گيلان خواست در صورت اعلام شكايت در خصوص جرائم رايانه اي به اداره پليس فتا واقع در رشت – سبز ميدان – پير سرا – ساختمان پليس آگاهي مراجعه نمايند./90


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.778 seconds.